neděle 7. června 2020

Učivo M a SKN od 8. 6. do 12. 6.

Moc zdravím děti i rodiče!

Matematika

Zaokrouhlování jsme společně zvládli a tento týden se vrhneme na pamětné sčítání a odčítání velkých čísel a zopakujeme si výpočty se závorkami.
1. Do sešitu vypracovat uč. str. 15 cv. 5 a dobrovolně cv. 4
    Jen pro připomenutí: pokud v příkladu není závorka, má přednost násobení a dělení
   Toto cvičení prosím ofotit a poslat do 12. 6.
2. Pamětné sčítání a odčítání velkých čísel
a) uč. str. 8 pročíst oba žluté rámečky  a opět přikládám odkaz na video, kde je to vysvětleno
b) vypracovat do sešitu uč. str. 8  cv. 2 – kontrolu si proveďte na odkaze
c) PS str. 7 cv. 1 – k číslu ve sloupci vždy přičíst číslo z řádku
          str. 7 cv. 3, dobrovolně cv. 5
Tato cvičení prosím také ofotit a poslat do 12. 6.
d) Sčítání a odčítání můžete také trénovat na odkaze

Přírodověda

Minulý týden jsme se seznámili se složením krve a dnes se dozvíte něco o krevním oběhu.
1. Podívat se na video, kde je vysvětlen krevní oběh, popsáno srdce a ještě i něco navíc
2. Do sešitu nadpis: Krevní oběh
a) z PS na str. 69 vystřihnout obrázek srdce, vlepit do sešitu a popsat -  srdce, tepny, žíly
b) Podle učebnice str. 59 a podle videa doplnit věty (vybrat ze závorky správné slovo)
Krev je udržována v pohybu (vlastní silou/srdcem). Srdce má (3/4) části a pracuje jako (pumpa/stroj). Krev je po těle rozváděna (cévami/ průduškami). Okysličenou krev vedou (tepny/žíly). Odkysličenou krev vedou (tepny/žíly). Nejtenčí cévy jsou (nitky/vlásečnice).
c) A tento týden mám pro vás i praktický úkol - zkusit si na zápěstí nebo na krku (tam to jde lépe) nahmatat svůj tep a změřit si počet tepů za 1 minutu (stačí za 15 s a vynásobit čtyřmi).
Totéž udělat po 15-ti dřepech. Obě čísla zapsat do sešitu.
Doplněné věty a počty tepů prosím ofotit a poslat do 12. 6.

Vlastivěda
Tento týden se budeme zabývat rozvojem techniky v 18. a 19. století.
1. Učebnice str. 22 – 23 přečíst
2. Do sešitu nadpis : Manufaktury a první stroje
Najít v učebnici stručné odpovědi na otázky a napsat je do sešitu
a) Co jsou to manufaktury?
b) Co je začalo v první polovině 19. století nahrazovat?
c) Jaký druh strojů se v nich začal více uplatňovat­?
3. S pomocí učebnice vypracovat v PS str. 8 cv. 2 dobrovolně cv. 4
4. Podívat se na video o manufakturách

Mějte se hezky a ať se vám daří! Vydržte, prázdniny už se blíží! Get.

Žádné komentáře:

Okomentovat