Matematika
Zaokrouhlování
jsme společně zvládli a tento týden se vrhneme na pamětné sčítání a odčítání
velkých čísel a zopakujeme si výpočty se závorkami.
1.
Do sešitu vypracovat uč. str. 15 cv. 5 a
dobrovolně cv. 4
Jen pro připomenutí: pokud v příkladu
není závorka, má přednost násobení a dělení
Toto cvičení prosím
ofotit a poslat do 12. 6.
2.
Pamětné sčítání a odčítání velkých čísel
a)
uč. str. 8 pročíst oba žluté rámečky a opět přikládám odkaz na video, kde je to
vysvětleno
b)
vypracovat do sešitu uč. str. 8 cv. 2 – kontrolu si proveďte na
odkaze
c) PS str. 7
cv. 1 – k číslu ve sloupci vždy přičíst číslo z řádku
str. 7 cv. 3,
dobrovolně cv. 5
Tato cvičení prosím také ofotit a poslat do
12. 6.
d) Sčítání
a odčítání můžete také trénovat na odkaze
Přírodověda
Minulý
týden jsme se seznámili se složením krve a dnes se dozvíte něco o krevním oběhu.
1.
Podívat se na video, kde je vysvětlen krevní oběh, popsáno srdce a ještě i něco
navíc
2.
Do sešitu nadpis: Krevní oběh
a)
z PS na str. 69 vystřihnout obrázek
srdce, vlepit do sešitu a popsat - srdce, tepny, žíly
b) Podle
učebnice str. 59 a podle videa doplnit
věty (vybrat ze závorky správné slovo)
Krev
je udržována v pohybu (vlastní silou/srdcem). Srdce má (3/4) části a
pracuje jako (pumpa/stroj). Krev je po těle rozváděna (cévami/ průduškami).
Okysličenou krev vedou (tepny/žíly). Odkysličenou krev vedou (tepny/žíly). Nejtenčí
cévy jsou (nitky/vlásečnice).
c) A tento
týden mám pro vás i praktický úkol - zkusit si na zápěstí nebo na krku (tam to
jde lépe) nahmatat svůj tep a změřit si počet
tepů za 1 minutu (stačí za 15 s a vynásobit čtyřmi).
Totéž udělat po 15-ti dřepech. Obě čísla zapsat do sešitu.
Doplněné
věty a počty tepů prosím ofotit a poslat do 12. 6.
Vlastivěda
Tento týden
se budeme zabývat rozvojem techniky v 18. a 19. století.
1. Učebnice str. 22 – 23 přečíst
2. Do sešitu
nadpis : Manufaktury a první stroje
Najít
v učebnici stručné odpovědi na otázky a napsat je do sešitu
a)
Co jsou to manufaktury?
b)
Co je začalo v první polovině 19. století nahrazovat?
c)
Jaký druh strojů se v nich začal více uplatňovat?
3. S pomocí učebnice vypracovat v PS str. 8 cv. 2 dobrovolně cv. 4
4. Podívat se na video o manufakturách
Mějte se hezky a ať se vám daří! Vydržte,
prázdniny už se blíží! Get.
Žádné komentáře:
Okomentovat