Moc všechny zdravím!
Děkuji všem, kdo pravidelně posíláte úkoly. Děti moc chválím za snahu, vedou si opravdu moc dobře.Matematika
Tento týden již opustíme geometrii. Začneme 2. díl učebnice, budeme se věnovat procvičování a novému učivu o velkých číslech do miliardy.
1. Učebnice 2. díl str. 11
cv. 4, 5, 7 dobrovolně pak cv. 3, 6
– vypracovat do školního sešitu
Tato cvičení prosím ofotit a zaslat
do pátku 22. 5.
2. Učebnice 2. díl str. 2 – pročíst žlutý rámeček
Do sešitu nadpis: Obor velkých čísel
Do sešitu vypracovat str. 2
cv. 1 a str. 3 cv. 1 a 3 – není třeba opisovat zadání, jen správně zapsat
čísla – pozor na psaní mezer mezi každými třemi řády (je
vysvětleno v odkaze níže)
http://www.matyskova-matematika.cz/5-rocnik-2-dil/video/str-2/
zde je vysvětleno učivo a výsledky cv. 1 ze str. 2
http://www.matyskova-matematika.cz/5-rocnik-2-dil/video/str-3/
- zde je kontrola cv. 1 a 3 ze str. 3
3. Online
procvičování zápisu velkých čísel – POVINNĚ aspoň jedno z prvních pěti
cvičení
Přírodověda
Tento týden si budeme procvičovat učivo o dýchací soustavě.
Vypracovat do sešitu těchto pět
cvičení, stačí napsat jen odpovědi
1. Co do řádku nepatří. Vysvětli proč?
a) průdušnice,
plíce, páteř, průdušky
b) kyslík, železo,
oxid uhličitý, dusík
c) nachlazení,
rýma, kašel, zlomenina
2. Vyber z nabídky, co má za následek kouření
a) chřipku
b) alergii
c) rakovinu
3. Vypočítej, kolik Kč utratí kuřák, který kouří 1 krabičku
denně, za
a) měsíc (30
dní)
b) rok
c) deset let
Průměrná cena 1
krabičky je asi 100 Kč.
4. Navrhni, co by si
za tyto peníze mohl koupit, kdyby je místo nákupu cigaret, šetřil.
5. Podívej se na
další díl seriálu „Byl jednou jeden život - dýchání“
A vymysli 1 jednoduchou otázku
k videu. (podobně jako jsem vymyslela já k videu o kostech).
Příští týden vaše otázky zveřejním i se jménem autora a budete na ně odpovídat.
Odpovědi i otázku prosím ofotit a
poslat do 22. 5.
Vlastivěda
Budeme si opakovat dosud probrané učivo.
Cvičení celé přepsat do sešitu a opravit
všechny chyby. (je jich tam 10)
1. V roce 1720 došlo mezi Habsburky a polskou šlechtou
k bitvě na Černé Hoře.
2. V bitvě zvítězila šlechta a tímto povstáním začala
v Evropě dvacetiletá válka.
3. Josef Ámos Komenský je nazýván „českým učitelem“.
4. Navrhoval, aby do školy chodili jen chlapci a vyučovalo
se v latině. Vyučování mělo být názorné. Žáci měli být trestání bitím.
Žádné komentáře:
Okomentovat